Saturday, January 23, 2010

ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိဉာဏ္ (ပထမပိုင္း)

ကံသည္သာ မိမိကိုယ္ပိုင္ ဥစၥာျဖစ္သည္ဟု

မေဖါက္မျပန္ မွန္ကန္စြာ ျမင္ျခင္း၊ ယူျခင္း။

ေရးသားသူ။ ။ ဦးဝင္းေဖ (မႏၱေလး)။
ေရးသားၿပီးရက္စြဲ။ ။၂၉ - ၅ - ၁၉၉၄။

ကံ ႏွင့္ ကံ၏ အက်ဳိး (ပထမပိုင္း)


(၁) ကံဆိုတဲ့ စကားဟာ ကမၼ ဆိုတဲ့ ပါဠိဘာသာမွ ဆင္းသက္လာတဲ့ စကား ျဖစ္ပါတယ္။ ကမၼသဒၵါကုိ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ ဗုဒၶသာသနာအဖြဲ ့၊ တိပိဋက ပါဠိ-ျမန္မာအဘိဓာန္အတြဲ(၅) စာမ်က္ႏွာ (၂၉၆) ႏွင့္ (၂၉၇) မွာ ကမၼကို (၀ါ) ကံကို ေအာက္ပါအတိုင္းေဖာ္ျပထားပါသည္။

၁။ ကမၼ= ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံ

၂။ ပရိကံ (သမထ၀ိပႆနာဘာ၀နာစီးျဖန္းပြားမ်ားျခင္း)

၃။ အားထုတ္ျခင္း ၊ လုံ႔လ

၄။ အမွ်ကိစၥ ၊ အလုပ္

၅။ ကမၼ၀ါစာ

၆။ ကမၼကာရက

၇။ ႀကိယာ

၈။ ျပဳတတ္ေသာ ဟူ၍ ျပဆိုထားပါတယ္။


(၂) အဂၤလန္တိုင္းျပည္၊ လန္ဒန္ၿမိဳ႕႐ွိ တကၠသိုလ္၊ ပါဠိႏွင့္စာေပပါေမာကၡျဖစ္သူ ROBERT CAFSTER CHILDERS ေရးသားျပဳစုတဲ့ ပါဠိအဘိဓာန္ DICTIONARY OF PALI LANGUAGE ထဲမွာ ကမၼ (KAMMA) ကုိ စာမ်က္ႏွာ (၁၇၇)မွာ

1. DOING

2. ACTION

3. WORK

4. LABOUR

5. BUSINESS

6. DEEP

7. ACT

8. OPERATION

လို႔အစ႐ွိသည္အားျဖင့္ဘာသာျပန္ထားပါသည္္။


(၃) ယခုတင္ျပရန္ ရည္႐ြယ္ထားတာက ကံႏွင့္ကံ၏အက်ိဳးကို တင္ျပရန္ ရည္႐ြယ္ထားတဲ့အတြက္ လိုရင္းအႏွစ္သာရကုိပဲ ဆက္လက္တင္ျပသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။


(၄) လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ အလုိေတာ္အားျဖင့္ အႏၶပုထုဇဥ္သတၲ၀ါေတြဟာ အေမွာင္ႀကီးငါးပါး ဖံုးလႊမ္းခံေနရတယ္လို႔ ဆံုးမထားေတာ္မူပါတယ္။ (ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေရးသားေတာ္မူေသာ အလင္းက်မ္းႀကီးကုိ အကုိးအကားျပဳပါသည္။)


(၅) အႏၶပုထုဇဥ္ သတၱ၀ါေတြကုိ ဖံုးလႊမ္းေနတဲ့ အေမွာင္ႀကီးငါးပါးဆိုတာ -

၁။ ကမၼ သေမၼာဟအမိုက္ေမွာင္

၂။ ဓမၼ သေမၼာဟအမိုက္ေမွာင္

၃။ ပစၥယ သေမၼာဟအမိုက္ေမွာင္

၄။ လကၡဏ သေမၼာဟအမိုက္ေမွာင္

၅။ နိဗၺာန သေမၼာဟအမိုက္ေမွာင္…….ဟူ၍အေမွာင္ႀကီးငါးပါးကုိ ျပေတာ္မူထားပါတယ္။


(၆) ဒီအေမွာင္ႀကီးငါးပါးထဲမွာ ကံႏွင့္ပတ္သက္တဲ့အေမွာင္ (ေမာဟ) ကို အဦးအစ ျပဳေတာ္မူၿပီး ျပသထား ပါတယ္။ ဒါကုိ ကမၼသေမၼာဟ လို ့အမည္ ေပးထားပါတယ္။


(၇) ကံဆိုတာ ျပဳလုပ္ အားထုတ္ျခင္းလို ့ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ထားေတာ့ အျပစ္႐ွိၿပီး၊ မေကာင္းက်ဳိးကို ေပးတတ္တဲ့၊ ျပဳလုပ္အားထုတ္တဲ့ အမွဴ ကို အကုသိုလ္ကံလို ့ အမည္ေပးၿပီး ၊ အျပစ္ကင္းၿပီး ေကာင္းေသာအက်ိဳးကို ေပးတတ္တဲ့ ျပဳတတ္တဲ့ အမွဴ ကုိ ကုသိုလ္ကံလို ့ အမည္ေပးထားပါတယ္။


(၈) ဗုဒၶဘာသာ ၀င္တို ့ဟာ ကံႏွင့္ကံ၏ အက်ိဳးကုိ လက္ခံယုံၾကည္ၾကပါတယ္။ ဆိုလုိတာက အေၾကာင္းတစ္ခုျပဳလွ်င္ ထုိအေၾကာင္းႏွင့္ ဆီေလ်ာ္တဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္တတ္တယ္။ မေကာင္းမွုဴ ျပဳလွ်င္ မေကာင္းက်ိဳး သက္ေရာက္တတ္တယ္၊ ေကာင္းမွဴျပဳလွ်င္ ေကာင္းက်ိဳး သက္ေရာက္ တတ္တယ္။


(၉) ယေန ့ ေခတ္လူသား ေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ အေၾကာင္းအက်ိဳး (CAUSE AND EFFECT) ကုိ ေယဘုယ်အားျဖင့္ လက္ခံၾကပါတယ္။ ျဖစ္ေပၚထင္႐ွားတဲ့ အက်ိဳးတစ္ခုဟာ အေၾကာင္း႐ွိလို ့သာ လွ်င္ျဖစ္ေပၚထင္႐ွား တယ္လုိ ့ ေျပာရင္သူတို ့ မျငင္းပါဘူး။ အေၾကာင္းမ႐ွိဘဲ ဘာမွ်မျဖစ္ေပၚ မထင္႐ွားႏုိင္ပါ။ (Nothing happens without cause)


(၁၀) ျဖစ္ေပၚထင္႐ွားတဲ့ သေဘာတစ္ခု႐ွိလွ်င္ ဒီျဖစ္ေပၚထင္႐ွားတဲ့ သေဘာဟာ ဒီလုိျဖစ္ေပၚထင္႐ွား ႏိုင္ေအာင္ ဆီေလ်ာ္တဲ့ေၾကာင္း အေထာက္အပံ့ ႐ွိရပါတယ္။ အေၾကာင္းအက်ိဳးျဖစ္တဲ့ ကံႏွင့္ကံ၏အက်ိဳး ဆိုတာ မည္သူမွ်မလြန္ဆန္ႏိုင္တဲ့ နိယာမ ဥပေဒသ (UNIVERSAL LAW) တစ္ခုပါ။


(၁၁) ကံ ႏွင့္ကံ၏ အက်ိဳးကုိ ဘုရား႐ွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ဥပရိပဏၰာသ ပါဠိေတာ္ စူဠကမၼ၀ိဘဂၤ သုတ္ေတာ္ထဲမွာ အထင္အ႐ွား ေဟာျပဆုံးမ ေတာ္မူပါတယ္။ ဒီသုတၱန္မွာ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္ ျမတ္ႀကီးအား ေတာေဒယ် ပုဏၰား၏သား ျဖစ္သူ သုဘလုလင္က အေမးျပႆနာမ်ား ကို ေလွ်ာက္ တင္ေမးျမန္းပါတယ္။


(၁၂) အေမးျပႆနာမ်ားမွာ -

၁။ ။အသွ်င္၊ လူျဖစ္ကုန္ ေသာသူတို ့မွာ လူအခ်င္းခ်င္းျဖစ္ကုန္ၾကလ်က္ ယုတ္ျခင္း၊ ျမတ္ျခင္းမ်ား ကုိ ေတြ ့ျမင္ရပါကုန္၏။ ထိုအေၾကာင္းရင္းကား အဘယ္ပါနည္း။ အေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္း။

၂။ ။အသက္တိုေသာ လူတုိ ့ကိုလည္း ေတြ ့ျမင္ရပါကုန္၏။ အသက္႐ွည္ ေသာသူတို ့ ကုိေတြ ့ျမင္ရ ပါကုန္၏။ ထိုအေၾကာင္းရင္းကား အဘယ္ပါနည္း။ အေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္း။

၃။ ။အနာေရာဂါမ်ားေသာ လူတို ့ကိုလည္း ေတြ ့ျမင္ရပါကုန္၏။ အနာေရာဂါကင္းေသာ လူတို ့ကုိလည္း ေတြ ့ျမင္ရပါကုန္၏။ ထိုအေၾကာင္းရင္းကား အဘယ္ပါနည္း။ အေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္း။

၄။ ။အဆင္းမလွေသာ လူတို ့ကိုလည္း ေတြ ့ျမင္ရပါကုန္၏။ အဆင္းလွေသာ လူတို ့ကိုလည္းေတြ ျမင္ရပါကုန္၏။ ထိုအေၾကာင္းရင္းကား အဘယ္ပါနည္း။ အေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္း။

၅။ ။အၿခံအရံမ႐ွိေသာ လူတို ့ကိုလည္း ေတြ ့ျမင္ရပါကုန္၏။ အၿခံအရံမ်ားေသာ လူတို ့ကို လည္း ေတြ ့ျမင္ရပါကုန္၏။ ထိုအေၾကာင္းရင္းကား အဘယ္ပါနည္း။ အေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္း။

၆။ ။စည္းစိမ္ဥစၥာနည္းေသာ လူတို ့ကိုလည္း ေတြ ့ျမင္ရပါကုန္၏။ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားေသာ လူတို ့ကိုလည္း ေတြ ့ျမင္ရပါကုန္၏။ ထိုအေၾကာင္းရင္းကား အဘယ္ပါနည္း။ အေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္း။

၇။ ။အမ်ိဳးယုတ္ေသာ လူတို ့ကို ေတြ ့ျမင္ရပါကုန္၏။ အမ်ိဳးျမတ္ေသာ လူတို ့ကို ေတြ ့ျမင္ ရပါကုန္၏။ ထိုအေၾကာင္းရင္းကား အဘယ္ပါနည္း။ အေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္း။


(၁၃) အထက္ပါ အေမးျပႆနာ ခုႏွစ္ခ်က္ကို ျမတ္စြာဘုရားအား ေတာေဒယ် ပုဏၰား၏သား သုဘ လုလင္က ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားတာကို ဥပရိပဏၰသ ပါဠိေတာ္၊ စူဠကမၼ ၀ိဘဂၤသုတၱန္၊ ျမန္မာျပန္စာ မ်က္ႏွာ (၂၄၆) တြင္ ေတြ ့ရပါသည္။


(၁၄) ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက သုဘလုလင္ကို ေအာက္ပါအတိုင္း ဆုံးမေတာ္ မူပါသည္။

လုလင္ -

၁။ သတၱ၀ါတို ့သည္ ကံသာလ်င္ မိမိဥစၥာ႐ွိကုန္၏။ (ကမၼႆကာ)

၂။ သတၱ၀ါတို ့သည္ ကံ၏အေမြခံတို ့ျဖစ္ကုန္၏။ (ကမၼဒါယဒါ)

၃။ ကံသာလ်င္ အေၾကာင္းရင္း႐ိွကုန္၏။ (ကမၼေယာနိ)

၄။ ကံသာလ်င္ ေဆြမ်ိဳး႐ွိကုန္၏။ (ကမၼဗႏၶဴ)

၅။ ကံသာလ်င္ မွီခိုရာ႐ွိကုန္၏။ (ကမၼပၸဋိသရဏာ)

အယုတ္အျမတ္ျဖစ္ျခင္းငွာ သတၱ၀ါတို ့ကိုကံသာလ်င္ ေ၀ဖန္၏ဟု မိန္ ့ေတာ္မူ၏။


(၁၅) သုဘလုလင္က နားမလည္၊ သေဘာမေပါက္တဲ့ အတြက္ ထပ္မံေလွ်ာက္ထားရာ ဘုရား႐ွင္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ဆက္လက္ၿပီး အက်ယ္အားျဖင့္ ဆုံးမေတာ္မူပါတယ္။

“လုလင္ ဤေလာက၌ မိန္းမျဖစ္ေစ၊ ေယာက်ာ္းျဖစ္ေစ၊ အခ်ိဳ ့ေသာသူတို ့သည္ အသက္ကို သတ္ေလ့႐ွိ၏။ ၾကမ္းၾကဳတ္၏။ ေသြးစြန္းေသာ လက္႐ွိ၏။ သတ္ပုတ္ၫွင္းဆဲမွဴ၌ စိတ္၀င္စား၏။ အလုံးစုံေသာ သတၱ၀ါတို ့၌ သနားျခင္းကင္းမဲ့၏။ ထုိအသက္ကိုသတ္ေလ့႐ွိေသာ သူသည္ ဤသို ့ ျပည့္စုံေသာ၊ ဤသို ့မွားယြင္း တည္ေဆာက္ေသာ ထိုကံေၾကာင့္ ကိုယ္ခႏၶာပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းရာ၊ မေကာင္းေသာလားရာ၊ ဖ႐ုိဖရဲက်ရာ၊ ငရဲသို ့အကယ္၍ မကပ္ေရာက္ဘဲ လူအျဖစ္သို ့ေရာက္ခဲ့လ်င္ ထိုသို ့ျဖစ္ေလရာရာ အမ်ိဳး၌ အသက္တိုရ၏။ လုလင္ - ထိုအသက္ကုိ သတ္ျခင္း၊ သတ္ပုတ္ၫွင္းဆဲမွဴ၌ စိတ္၀င္စားျခင္း၊ အလုံးစုံေသာ သတၱ၀ါတုိ ့၌ သနားျခင္းကင္းမဲ့ျခင္း သည္ အသက္တိုျခင္းကို ျဖစ္ေစတတ္ ေသာအက်င့္တည္း..။”


(၁၆) အသက္တိုျခင္း၊ အသက္႐ွည္ျခင္း ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဘုရား႐ွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေဟာေတာ္မူ ေသာ တရားေတာ္ကို စာဖတ္သူမ်ား နားလည္သေဘာေပါက္ေစရန္ အေသးစိတ္ ထည့္သြင္းေဖၚျပ လုိက္ပါတယ္။ ဥပရိပဏၰာသ ပါဠိေတာ္ ၀ိဘဂၤ၀ဂ္၊ စူဠကမၼ၀ိဘဂၤသုတ္ (ျမန္မာျပန္) စာမ်က္ႏွာ (၂၄၆) မွာ ၾကည့္ပါ။


(၁၇) အပိုဒ္ (၁၄) ႏွင့္ (၁၅) ကို အက်ဥ္းအားျဖင့္ ေကာက္ခ်က္ခ်ရလ်င္ သတၱ၀ါေတြ အသက္တိုၾက သည္မွာ အသက္ကိုသတ္ ေလ့႐ွိၿပီး ၾကမ္းၾကဳတ္၍ ေသြးစြန္းေသာ လက္႐ိွလ်က္ သတ္ပုတ္ၫွင္းဆဲမွဴ ၌ စိတ္၀င္စားခဲ့သည့္ အတြက္အသက္တိုရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အသက္သတ္မွဴကို ေရွာင္ခဲ့တဲ့အတြက္၊ သတၱ၀ါအေပၚ၌ သနားၫွာတာလ်က္ သတ္ပုတ္ၫွင္းဆဲမွဴ၌ စိတ္မ၀င္စား ခဲ့တဲ့အတြက္ အသက္ရွည္ ၾကတယ္။ က်န္တဲ့ ေမးခြန္းေျခာက္ပါးရဲ့ အေျဖကို လည္း ဤကဲ့သို ့ အက်ဥ္းအားျဖင့္ တင္ျပပါမယ္။


(၁၈) သတၱ၀ါေတြ အနာေရာဂါမ်ားရျခင္း၏ အေၾကာင္းမွာ လက္ျဖင့္၄င္း၊ ခဲျဖင့္၄င္း၊ တုတ္ျဖင့္၄င္း၊ လက္နက္ျဖင့္၄င္း၊ သတၱ၀ါတုိ ့ကိုၫွင္းဆဲေလ့႐ွိျခင္း (၀ါ) ႐ွိခဲ့ျခင္း ေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။ အနာေရာဂါ ကင္းျခင္း၏အေၾကာင္းမွာ သတၱ၀ါတုိ ့ကို သနားၫွာတာတတ္၍ ၫွင္းဆဲမွဴမွ ေရွာင္ၾကဉ္ျခင္း ေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။


(၁၉) သတၱ၀ါတို ့ အဆင္းမလွရျခင္း၏ အေၾကာင္းဟာ အမ်က္ေဒါသႀကီးခဲ့၊ ထြက္ခဲ့ေပါင္းမ်ားတဲ့ အတြက္ အဆင္းမလွရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အမ်က္ေဒါသႀကီးုျခင္း၊ ထြက္ခဲ့ျခင္းမ်ား ကိုေရွာင္ၾကဉ္ခဲ့သူဟာ အဆင္းလွပါတယ္။


(၂၀) အၿခံအရံနည္းျခင္း၊ အ႐ိုအသ အေလးျပဳမခံရျခင္း၏ အေၾကာင္းမွာ ျငဴစူျခင္း၊ မနာလုိျခင္ ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ စိတ္႐ွိခဲ့တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ျငဴစူျခင္း၊ မနာလုိျခင္း ကို အားမေပးဘဲ ေရွာင္ၾကဉ္ခဲ့လ်င္ အၿခံအရံမ်ားျခင္း၊ ၾကည္ညိဳေလးစားခံရျခင္း အစ႐ွိတဲ့ အက်ိဳးမ်ား သက္ေရာက္ပါ တယ္။


(၂၁) ေပးလွဴျခင္း ကင္းမဲ့ခဲ့ေသာ သူတုိ ့မွာ စည္းစိမ္ဥစၥာနည္းပါးၿပီး ေပးလွဴျခင္းျပဳခဲ့သူမွာ စည္းစိမ္ ဥစၥာေပါမ်ားပါတယ္။


(၂၂) ယုတ္ၫံ့တဲ့အမ်ိဳးမွာ ျဖစ္ရျခင္းဟာ ခက္ထန္ေထာင္လႊားတဲ့ မာန္မာန႐ွိခဲ့တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ခက္ထန္ေထာင္လႊားတဲ့ မာန္မာန ကင္းခဲ့ေသာသူတို ့ဟာ ျမတ္ေသာအမ်ိဳး၌ ျဖစ္ရပါ တယ္။


(၂၃) အထက္က တင္ျပခဲ့တဲ့ ခုႏွစ္ခ်က္ကို အက်ဥ္းခ်ဳံးၿပီး တင္ျပရလ်င္ -

၁။ အသက္သတ္တာ မ်ားခဲ့လ်င္ ယခုဘ၀၌ အသက္တိုတတ္သည္။ ယခုဘ၀၌ အသက္

သတ္တာမ်ားလ်င္ ေနာင္ဘ၀၌ အသက္တိုတတ္သည္။ ေရွာင္ရွားခဲ့လ်င္ အသက္

ရွည္တတ္၏။

၂။ သတၱ၀ါမ်ားကို ႏွိပ္စက္ၫွင္းဆဲတာ မ်ားခဲ့လ်င္ ယခုဘ၀၌ အနာေရာဂါမ်ားတတ္သည္။

ႏွိပ္စက္ၫွင္းဆဲမွဴကို ထိမ္းသိမ္းေစာင့္စည္း၊ ေရွာင္ရွားခဲ့လ်င္ ယခုဘ၀၌ အနာေရာဂါကင္း

သည္။

၃။ အမ်က္ေဒါသႀကီး ေလ့႐ွိခဲ့သူဟာ အဆင္းမလွပါ။ အဆင္းလွသူမ်ားဟာ အမ်က္ေဒါသကုို

ေရွာင္ရွား၊ ေစာင့္စည္းထိမ္းသိမ္း ခဲ့လို ့ျဖစ္ပါတယ္။

၄။ ျငဴစူမွဴ၊ မနာလိုမွဴမ်ား ခဲ့တဲ့သူဟာ အၿခံအရံနည္းပါးၿပီး အ႐ိုအေသ အေလးအစားမခံရတဲ့

ဘ၀၌ ျဖစ္ရတတ္ပါတယ္။ ေရွာင္ရွားကင္းမဲ့တဲ့ သူဟာ အၿခံအရံမ်ားၿပီး ခ်စ္ခင္႐ိုေသ ေလး

စားျခင္း ခံရပါတယ္။

၅။ ၀န္တုိၿပီး ႏွေျမာသျဖင့္ ေပးလွဴျခင္းကင္းမဲ့သူ ဟာဥစၥာ စည္းစိမ္နည္းပါးၿပီး၊ ဆင္းဆင္း ရဲရဲ

ေနရတတ္ပါတယ္။ ေပးလွဴျခင္း ဒါနႏွင့္ ျပည့္စုံခဲ့ သူဟာစည္းစိမ္ ဥစၥာေပါမ်ားၿပီး ခ်မ္းခ်မ္း

သာသာ ေနရတတ္ပါတယ္။


(၂၄) အထက္ပါအေၾကာင္းအရာ ေတြကို ဖတ္႐ွဴေလ့လာရျခင္း အားျဖင့္ “ဆုိင္ရာ အေၾကာင္း႐ွိလ်င္ ေလ်ာ္ေသာ အက်ိဳး သက္ေရာက္ တတ္သည္” ဆိုတဲ့ ေကာက္ခ်က္တစ္ခုခ်ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီေကာက္ ခ်က္ဟာ ကံႏွင့္ ပတ္သက္တဲ့ “နိယာမ ဥပေဒ” တစ္ခုရယ္လို ့ေတာင္ သတ္မွတ္လိုက္ခ်င္တယ္။ (The principle of a cause resulting in an appropriate effect is an inexorable law of the universe) - အေၾကာင္းတစ္ခု႐ွိလ်င္ ဆီေလ်ာ္တဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္တတ္တဲ့ သေဘာဟာ မည္သူမွ် မလြန္ဆန္ ႏိုင္တဲ့ နိယာမဥပေဒသ ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းေၾကာင္းသည္ ေကာင္းက်ိဳးသို ့သက္ေရာက္ ေစတတ္ပါတယ္။ မေကာင္းေၾကာင္းသည္ မေကာင္းက်ိဳးသို ့သက္ေရာက္ေစတတ္ပါတယ္။


(၂၅) အထက္က တင္ျပခဲ့တဲ့ ေမးခြန္းေတြထဲမွာ ေနာက္ဆံုးေမးခြန္းက ပညာမဲ့ျခင္း ႏွင့္ ပညာ႐ွိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို အက်ဥ္းအားျဖင့္ တင္ျပရလ်င္ ပညာကိုရလုိ၍ ေမးျမန္း႐ွာေဖြ ဆည္းပူးျခင္း မျပဳခဲ့ သူတို ့ဟာ ေသသည္၏ အျခားမဲ့၌ ငရဲျပည္၌ ျဖစ္တတ္သည္။ အကယ္၍ ငရဲျပည္၌မျဖစ္ဘဲ လူျပန္ျဖစ္ခဲ့မူ လူ ့ဘ၀၌ ပညာမဲ့တတ္သည္။ ေမးျမန္း႐ွာေဖြဆည္းပူးခဲ့ပါမူ လူ ့ဘ၀၌ ပညာ႐ွိျဖစ္ တတ္၏။


(၂၆) ယခုတင္ျပခဲ့တဲ့ ေမးခြန္းခုႏွစ္ခ်က္ႏွင့္ အေျဖခုႏွစ္ပါးကို မွတ္မိလြယ္ေအာင္ ဇယားျဖင့္ တင္ျပခ်င္ပါေသးတယ္။

၁။

အသက္တိုျခင္း

သတၱ၀ါမ်ားကို မၫွာမတာသတ္ျဖတ္ ခဲ့ျခင္း။

အသက္ရွည္ျခင္း

သတ္ျဖတ္မွဴကို သနားၫွာတာသည့္အတြက္ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း။

၂။

အနာေရာဂါမ်ားျခင္း

သတၱ၀ါတုိ ့ကို ၫွင္းပမ္းႏိွပ္စက္ ခဲ့ျခင္း။

အနာေရာဂါကင္းျခင္း

သတၱ၀ါတုိ ့ကို သနားၫွာတာ၍ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း။

၃။

အဆင္းမလွျခင္း

ေဒါသခက္ထန္ခဲ့ျခင္း။

အဆင္းလွျခင္း

ခက္ထန္ ေဒါသကင္းမဲ့ျခင္း။

၄။

အၿခံအရံနည္းျခင္း

မနာလုိ၊ ျငဴစူမွဴ႐ွိခဲ့ျခင္း။

အၿခံအရံမ်ားျခင္း

မနာလို၊ ျငဴစူမွဴကို ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း။

၅။

စည္းစိမ္ဥစၥာနည္းပါးျခင္း

ေပးလွဴျခင္းကင္းမဲ့ျခင္း။

စည္းစိမ္ဥစၥာေပါမ်ားျခင္း

ေပးလွဴမွဴမ်ားျပဳခဲ့ျခင္း။

၆။

အမ်ိဳးယုတ္၌ျဖစ္ရျခင္း

ေထာင္လႊားေသာ မာန္မာန႐ွိခဲ့ျခင္း။

အမ်ိဳးျမတ္၌ျဖစ္ရျခင္း

မာန္မာနကို ေရွာင္ၾကဥ္ခဲ့ျခင္း။

၇။

ပညာမဲ့ျခင္း

ေမးျမန္း၊ ဆည္းပူး၊ ရွာေဖြမွဴကင္းခဲ့ျခင္း။

ပညာ႐ိွျခင္း

ေမးျမန္း၊ ဆည္းပူး၊ ရွာေဖြမွဴ႐ွိခဲ့ျခင္း။


(၂၇) ဗုဒၶဘာသာစာေပ (Buddhist Literature) အားျဖင့္ ကံႏွင့္ ကံ၏အက်ိဳးကို လက္ခံယုံၾကည္ ႐ုံမွ်ျဖင့္ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိျဖစ္ၿပီလုိ ့မဆုိႏိုင္ေသးပါ။ အေၾကာင္းအက်ိဳးသေဘာကို လက္ခံ ယုံၾကည္တာဟာ အႏၶ (အကန္း) ဗာလ (သူမိုက္) ပုထုဇဥ္အျဖစ္ကေန ကလ်ာဏပုထုဇဥ္ အျဖစ္သို ့ ေရာက္႐ုံပဲ ႐ွိပါေသးတယ္။


(၂၈) ကံႏွင့္ ကံ၏အက်ိဳးကို (၀ါ) အေၾကာင္းအက်ိဳးကို မသိေသာ - လက္မခံေသာသူသည္ မေကာင္းကံျပဳလ်င္ မေကာင္းက်ဳိး သက္ေရာက္ျခင္း၊ ေကာင္းကံျပဳလ်င္ ေကာင္းက်ိဳး သက္ေရာက္ ျခင္း တို ့ကို မသိ၊ မၾကားဖူး၊ နားမလည္ လက္မခံသည့္ အတြက္ ထုိသူဟာ မေကာင္းတာ လုပ္ရမွာ ၀န္မေလး၊ လက္မေႏွးေတာ့ပါ။ သတ္ရမွာ၊ ခိုးရမွာ၊ သူတပါးအိမ္ရာ ကို က်ဴးလြန္ရမွာ၊ ေသရည္ ေသရက္ ေသာက္စားမူးယစ္ ေပ်ာ္ပါးရမွာကို လက္မေႏွးေတာ့ပါ။ အကုသိုလ္တရား ကို ရဲရဲတင္းတင္း လက္မ႐ြံ ့တမ္းလုပ္ရဲပါတယ္။ ထိုကဲ့သို ့ေသာသူမ်ားကို (နိယတ မိစၦာဒိ႒ိ) ပုဂၢိဳလ္လုိ ့ေခၚပါတယ္။


(၂၉) နိယတ မိစၦာဒိ႒ိ ဆုိတာ မိစၦာဒိ႒ိၾကမ္းႀကီး (၃) မ်ိဳးကို ေပါင္းစုၿပီး တစ္နာမည္ ႏွင့္ ေခၚထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ စာေပ လာတာက - (၁) နတၳိက ဒိ႒ိ၊ (၂) အကိရိယ ဒိ႒ိ၊ (၃) အေဟတုက ဒိ႒ိ ပါ။ ႐ွင္းျပ ထားပုံက - “နတၳိက ဒိ႒ိ ၀ိပါကံ ပဋိဗာဟတိ” (နတၳိက ဒိ႒ိ သည္အက်ိဳး (၀ါ) ၀ိပါက္ကို ပယ္ပါတယ္) ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလုပ္လုပ္ ထုိလုပ္တဲ့ အတြက္ ဘာအက်ဳိးမွ် မသက္ေရာက္ဘူး။ ဒါက နိယတမိစၦာ ဒိ႒ိ ႀကီးသုံးပါးထဲက ပထမျဖစ္တဲ့ နတၳိကမိစၦာ ဒိ႒ိျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယ နိယတမိစၦာ ဒိ႒ိကေတာ့ (အကိရိယ မိစၦာ ဒိ႒ိ) ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို စာေပအားျဖင့္ ႐ွင္းျပထားတာက “အကိရိယ မိစၦာဒိ႒ိ ကမၼံ ပဋိဗာဟတိ” (အကိရိယ မိစၦာ ဒိ႒ိ သည္ ကံကို (၀ါ) အေၾကာင္းကို ပယ္ျမစ္ပါတယ္) ဆုိလုိတာက ကံဆိုတာမ႐ွိဘူး၊ ယခုျပဳလုပ္တာဟာ အေျခအေနအရ ျပဳလုပ္တာျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းတာျပဳလုပ္ လ်င္လည္း အေျခအေနအရ ျပဳလုပ္တာပါ။ ကုသိုလ္မမည္ပါဘူး။ မေကာင္းတာျပဳလုပ္လ်င္လည္း အေျခေနအရ ျပဳလုပ္တာ ျဖစ္တယ္။ အကုသိုလ္ကံ မမည္ပါဘူး။


(၃၀) ဒီ အကိရိယ မိစၦာ ဒိ႒ိ အယူက ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသုိလ္ကံဆုိတာ မ႐ွိဘူး၊ ေကာင္းတာလုပ္ တာဟာ ကုသိုလ္ကံ မမည္ဘူး၊ မေကာင္းတာ လုပ္တာလည္း မကုသိုလ္ကံ မမည္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီဒိ႒ိ ကို “ ကံပယ္တဲ့ ဒိ႒ိ (၀ါ) အေၾကာင္းကို ပယ္တဲ့ ဒိ႒ိ” လုိ ့႐ွင္းျပထားပါတယ္။


(၃၁) ေနာက္တတိယ နိယတ မိစၦာဒိ႒ိက (အေဟတုက မိစၦာဒိ႒ိ) ျဖစ္ပါတယ္။ စာေပက ဒီဒိ႒ိကို ဒီလုိ႐ွင္းျပထားပါတယ္။ “အေဟတုက ဒိ႒ိ ဥဘယမၸိ ပဋိဗာဟတိ” (အေဟတုက ဒိ႒ိသည္ ဥဘယမၸိ ႏွစ္ပါးစုံ၊ အက်ိဳးေကာ အေၾကာင္းေကာ ပယ္၏) လုိ ့႐ွင္းျပပါတယ္။ ဒီ အေဟတုက ဒိ႒ိက အထက္က ဒိ႒ိႏွစ္ပါးကို ေပါင္းယူထားတဲ့ ဒိ႒ိျဖစ္ပါတယ္။


(၃၂) ဒါေၾကာင့္ အေၾကာင္းအက်ိဳး (၀ါ) ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳးကို ယုံၾကည္႐ုံ ႏွင့္ နိယာတ မိစၦာဒိ႒ိကို ပယ္႐ုံသာ႐ွိပါေသးတယ္။ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိ အဆင့္ထိ ပီပီျပင္ျပင္ မေရာက္ေသးပါ။ ဘာျဖစ္ လုိ ့လဲဆုိရင္ “သမၼာဒိ႒ိ” ဆိုတဲ့ပုဒ္ပါလ်င္ အလယ္အလတ္ျဖစ္ရပါမယ္။ ဘုရား႐ွင္ရဲ့ ဆုံးမေတာ္မူခ်က္ က (သမၼာဒိ႒ိ) ဆုိလ်င္ အစြန္းမၿငိရဘူး၊ အလယ္လမ္းပဲ ျဖစ္ရမွာပါ။


(၃၃) ဒီေနရာမွာ ေမးစရာ႐ွိတာက ကံ၊ ကံ၏အက်ဳိးကုိ ယုံၾကည္လ်င္ အစြန္းက ဘယ္လုိၿငိႏိုင္သလဲ လုိ ့ေမးစရာ႐ွိပါတယ္။ ၿငိႏိုင္ပါတယ္။ ၿငိႏိုင္ပုံက ကံ၊ ကံ၏အက်ဳိးကို ယုံၾကည္တဲ့ ေနရာမွာ ကံဆုိလ်င္ အတိတ္ကျပဳခဲ့တဲ့ကံကိုပဲ နားလည္ၾကေလ့႐ိွပါတယ္။ (ပစၥဳပၸန္လုပ္ ေနတာကိုလဲ ကံလို ့ေခၚတယ္ ဆိုတာ သတိမျပဳမိၾကပါ။) ဒါေၾကာင့္ ယခု ပစၥပၸန္မွာျဖစ္ေနတဲ့ ခ်မ္းသာျခင္း၊ဆင္းရဲျခင္း ဟူသမွ်တုိ ့ သည္ အတိတ္ကျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ကံေၾကာင့္သာအားလုံး ျဖစ္တယ္။ အတိတ္ကုသိုလ္ကံ ႐ွိခဲ့လ်င္ ယခု ဘ၀ခ်မ္းသာမွာပဲ၊ အတိတ္ကုသိုလ္ကံ မ႐ွိခဲ့လ်င္ ယခု ဘ၀မြဲမွာပဲ၊ ဆင္းရဲမွာပဲ လုိ ့အတိတ္ကံ အေၾကာင္းအရင္းတစ္ခုတည္းသာ ကိုင္ၿပီး ခံယူထားတဲ့ အယူျဖစ္တဲ့အတြက္ အလယ္အလတ္ အယူအျမင္ မဟုတ္ပါဘူး။ အတိတ္အစြန္းေပၚမွာ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္းဆုပ္ကိုင္ ထားတဲ့ အယူအျမင္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဘုရား႐ွင္က ဒီလုိအတိတ္ကံကို တစ္ဘက္ေစာင္းနင္းဆုပ္ကိုင္ ထားတဲ့ အယူအျမင္ မ်ိဳးကို (ပုေဗၺကတ ေဟတု မိစၦာဒိ႒ိ) လုိ ့အမည္တတ္ၿပီး ပယ္ေတာ္မူပါတယ္။ ေၾကာင္းက်ိဳးေတာ့ လက္ခံပါရဲ ့၊ ဒါေပမဲ့ လက္ခံပုံက အတိတ္ကံေပၚမွာ အျပစ္ပုံခ်တဲ့ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္း အယူအျမင္ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၾကည္ေသာ္လည္း အစြန္းမလြတ္ေသးပါ။ အလယ္အလတ္ အျမင္ သမၼာဒိ႒ိ မဟုတ္ေသးပါ။


(၃၄) ဒီပုေဗၺကတ ေဟတုမိစၧာဒိ႒ိ အျမင္အယူမ်ိဳးဟာ ဘယ္လုိ အႏၱရာယ္ ႐ွိႏိုင္သလဲ ဆိုရင္ - “အတိတ္ကံေကာင္းလ်င္ ဒူးႏွံၿပီးေတာ့ သာစံေပေတာ့၊ ယခုပစၥဳပၸန္မွာ ဘာမွ်ႀကိဳးစားဖုိ ့ မလို။ အတိတ္ကံ မေကာင္းလ်င္ ခါးစည္းသာခံေပေတာ့၊ ဘာမွ်သြားမလုပ္ႏွင့္၊ မႀကိဳးစားနဲ ့ အတိတ္ကံ မေကာင္းေနမွေတာ့ ဘာလုပ္လုပ္တိုးတက္မွာ မဟုတ္ဘူး” ဆိုတဲ့ အယူအျမင္ခံ ယူခ်က္ထဲ သို ့က် သြားႏိုင္တဲ့ အႏၱရာယ္႐ွိတယ္။ ဒီပုေဗၺကတ ေဟတုဒိ႒ိ အယူ႐ိွသူဟာ ပစၥဳပၸန္ကံျဖစ္တဲ့ ဥာဏ္နဲ ့ ဝီရိယ ကို ထည့္မစဥ္းစားဘူး၊ ယခု စိုက္ထုတ္တဲ့ ဥာဏ္နဲ ့ဝီရိယဟာလဲ ကံျဖစ္ပါတယ္။ ပစၥဳပၸန္ကံပါ။ အတိတ္ ကံလည္းျပည့္စုံလုံေလာက္ ပါမွ ျပည့္စုံလုံေလာက္တဲ့ အက်ိဳးတရားတစ္ခုျဖစ္လာပါတယ္။


(၃၅) ေနာက္ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳးႏွင့္ပတ္သက္တဲ့ တစ္ဖက္စြန္း အယူတစ္မ်ိဳး႐ွိပါေသးတယ္။ သူကလည္း ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳးကုိ ယံုၾကည္ ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အတိတ္ကံကုိလံုးဝပစ္ပယ္ၿပီး ပစၥဳပၸန္ကံ (ဥာဏ္ႏွင့္၀ီရိယ) ကုိပဲလက္ခံထားတယ္။ အတိတ္ကံကုိပယ္ၿပီး ပစၥဳပၸန္ကံကုိသာ ဆုပ္ကုိင္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုျမင္၊ ဒီလိုယူဆတဲ့အယူအျမင္မ်ိဳးကုိ “အေဟတုက မိစာၦဒိ႒ိ” ဆိုၿပီး ပယ္ေတာ္မူပါတယ္။


(၃၆) အတိတ္အေၾကာင္းကံႏွင့္ ကံ၏အက်ိဳးကုိလည္း ျမင္ရမွာပါ။ လက္ခံရမွာပါ။ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းကံ (ဥာဏ္ႏွင့္၀ီရိယ) ႏွင့္ ၎ကံ၏အက်ိဳးကိုလည္း ျမင္ရမွာပါ။ လက္ခံရမွာပါ။ ဒီလိုျမင္ႏိုင္ယူႏိုင္မွသာ ကံႏွင့္ကံ၏အက်ိဳးကုိသာ အစြန္းႏွစ္ပါးမၿငိဘဲ အလယ္အလတ္အျမင္ သမၼာဒိ႒ိျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဤကဲ့သို႔ျမင္ႏိုင္ယူႏိုင္ၿပီဆိုလွ်င္ ကမၼႆကတသမၼာဒိ႒ိ ဥာဏ္နယ္ပယ္ထဲကို ၀င္လာပါၿပီ။


(၃၇) အေၾကာင္း (ကံ) ႏွင့္အက်ိဳး (၀ိပါက္) ကိုလက္ခံသည့္အတြက္ ကံသည္သာ မိမိတကယ္ အားကိုးရမည့္ ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အယူ (ကမၼႆကတာ) မွာသာသယ္၀င္ယံုသာမကဘဲ အစြန္းႏွစ္ပါးမွ လြတ္တဲ့ အေၾကာင္း-က်ိဳးအျမင္ပါ၊ ပါလာတဲ့အတြက္ “ကမၼႆကတာသမၼာဒိ႒ိဥာဏ္“ ဆိုတဲ့ အေျခခံက်တဲ့ အလယ္လမ္းေပၚမွာ ေရာက္ေနပါၿပီ။


(၃၈) အေၾကာင္းအက်ိဳး (တနည္း) ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳးကို မမိွတ္မသုန္ ယုံၾကည္သူဟာ မေကာင္းမွဳကုိ ေ႐ွာင္တဲ့ (ဝါရိတၱသီလ) အက်င့္ႏွင့္ ေကာင္းမွဳကို ေဆာင္တဲ့ (စာရိတၱသီလ) အက်င့္ စရဏနယ္ ထဲသို့ ဝင္ေရာက္လာပါၿပီ။ ဒီ ဝါရိတၱသီလ ႏွင့္ စာရိတၱသီလတုိ ့ဟာ တရားလုပ္ငန္းႀကီးတစ္ခုလုံးမွာ အရင္း က်ဆုံးျဖစ္တဲ့ အေျခခံအုတ္ျမစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအုတ္ျမစ္မ်ိဳးကုိ ခံၿပီးမွ ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္က သတိပ႒ာန္ ေလးပါးကို ပြားမ်ားဖုိ ့ဆုံးမ ၫႊန္ၾကားေတာ္မူပါတယ္။


(၃၉) မဟာဝဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္ (ျမန္မာျပန္) စာမ်က္ႏွာ (၁၂၈) “ဘိကၡဳယုတ္” ၊မဟာဝဂၢသံယုတ္ (ျမန္မာျပန္) စာမ်က္ႏွာ (၁၄၈) “ဗာဟိယသုတ္“ ၊မဟာဝဂၢသံယုတ္ (ျမန္မာျပန္) စာမ်က္ႏွာ (၁၄၉) “ဥတၱိယသုတ္“ တုိ ့မွာ ဘုရား႐ွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္က တရား(ဝါ) သတိပဌာန္တရား အားမထုတ္မီ သီလကို အမႊန္းတင္ဦးစားေပး ေဟာေတာ္မူပုံကို ဒီသုတၱန္ (၃) ပုဒ္စလုံးမွာ ထပ္တူထပ္မွ်ေဟာေတာ္မူ ထားတာကို အက်ဥ္းမွ်တင္ျပပါမည္။ အဆုိပါ ပုဂၢိဳလ္သုံးဦးတုိ ့က ဘုရား႐ွင္ထံ အသီးသီးတစ္ခ်ိန္စီ တစ္ကာလစီ ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ ၾကသည္မွာ “အ႐ွင္ဘုရား … ေတာင္းပန္ပါ၏။ တပည့္ေတာ္ အား ျမတ္စြာဘုရားသည္ အက်ဥ္းအားျဖင့္ တရားေဟာေတာ္မူပါ။ တပည့္ေတာ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား ၏ယင္းတရားေတာ္ကို ၾကားနာရသည္႐ွိေသာ္ တစ္ေယာက္တည္း ဆိတ္ၿငိမ္ရာသို ့ ကပ္လ်က္၊ မေမ့မေလ်ာ့ လုံ ့လထုတ္ကာ၊ နိဗၺန္သို ့ေစလႊတ္ေသာ စိတ္႐ွိသည္ျဖစ္၍ ေနလုိပါ၏“ ဟု ေလွ်ာက္ထား၏။ (ရဟန္းသုံးပါး စလုံးပင္ ဤအတုိင္းေလွ်ာက္ၾကကုန္၏)။ ဘုရား႐ွင္က ရဟန္းသုံးပါး စလုံးကိုပင္ ေအာက္ပါအတိုင္း အေျဖထပ္တူထပ္မွ်ကို ေပးသနားဆုံးမေတာ္မူ၏။ “ရဟန္းတုိ ့……… သို ့ျဖစ္လ်င္ သင္သည္ ကုသိုလ္တရားတုိ ့၌ အစကိုပင္ သုတ္သင္ေလာ့ ၊ ကုသုိလ္တရားတို ့၏ အစကား..အဘယ္နည္း၊ ..ေကာင္းစြာစင္ၾကယ္ေသာ သီလ ႏွင့္ ေျဖာင့္မွန္ေသာ အယူပင္တည္း။ ရဟန္း…. အၾကင္ခါ သင့္အား သီလသည္လည္း စင္ၾကယ္ေပလိမ့္မည္။ အယူသည္လည္း ေျဖာင့္မတ္ ေပလိမ့္မည္၊ ရဟန္း … ထိုအခါ သင္သည္ သီလကိုမွီ၍ ၊ သီလ၌တည္၍ သတိပဌာန္ေလးပါးတုိ ့ကို ပြားမ်ားေလေလာ့ …“ ဟုဆုံးမေတာ္မူ၏။


(၄၀) တရားအားထုတ္ပြားမ်ားရန္ ဘုရား႐ွင္ထံ ေတာင္းပန္ ေလွ်ာက္ထားတဲ့အခါ ဘုရား႐ွင္က သတိပဌာန္ေလးပါးကို တိုက္႐ုိက္ေဟာေတာ္ မမူေသးဘဲ အရင္ဆုံး ေကာင္းစြာစင္ၾကယ္ ေသာ သီလ ႏွင့္ ေျဖာင့္မွန္ေသာ အယူ႐ွိရမယ္ လို ့ မိန္ ့ေတာ္မူပါတယ္။ ေျဖာင့္မွန္ေသာ အယူဆိုတာ အစြန္းမၿငိတဲ့ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိဥာဏ္ျဖစ္ပါတယ္။ စင္ၾကယ္ေသာ သီလဆိုတာ ဝါရိတၱသီလ ႏွင့္ စာရိတၱသီလ တုိ ့ျဖစ္ၾကပါတယ္။


(၄၁) ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳးကို မမိွတ္မသုန္ ယုံၾကည္လက္ခံသူဟာ မေကာင္းေၾကာင္း (ကံ) ျပဳလ်င္ မေကာင္းက်ိဳး (ဝိပါက္) ေပးတယ္ဆိုတာကုိ မမွိတ္မသုန္ ယုံၾကည္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ထိုသူဟာ မေကာင္းတာကို သူစြမ္းအား႐ွိသေလာက္ ေ႐ွာင္ၿပီး ေကာင္းတာကို စြမ္းအား႐ွိသေလာက္ ေဆာင္မွာ (ဝါ) ေဆာင္ရြက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။


(၄၂) ဝစီဒုစ႐ိုက္ႏွင့္ ဝစီသုစ႐ိုက္ကို ဥပမာေဆာင္၍ တင္ျပပါဦးမယ္။

(၁)မုသာဝါဒ

(၂) ပိႆုနဝါစာ

(၃) သမၹပၸလာပဝါစာ

(၄) ဖ႐ုႆဝါစာ တုိ ့ဟာ ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳးကို မမိွတ္မသုန္ သက္ဝင္ ယုံၾကည္သူဟာ၊ ဒီဝစီဒုစ႐ိုက္ ေလးပါးကို ေ႐ွာင္ၾကဥ္ပါေတာ့မယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ အေျခအေန အခြင့္အေရးေတြ ေပးေန၊ ေပးေန၊ ဒီ ဝစီဒုစ႐ိုက္တုိ ့ကို မက်ဴးလြန္မိေအာင္ ေ႐ွာင္ၾကဥ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေစာင့္စည္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဝါရိတၱသီလကို ေဆာက္တည္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ ဒုစ႐ိုက္ေတြကို က်ဴးလြန္ ဖုိ ့အေျခအေနေတြေပးေနေပမယ့္၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ စိတ္က က်ဴးလြန္ခ်င္ ေပမယ့္၊ ေရစုံေမွ်ာ မလုိက္ ဘဲ၊ တမင္တကာ အားထုတ္ေစာင့္စည္းၿပီး၊ မက်ဴးလြန္ျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္စည္းလိုက္တယ္။ ဝါရိတၱသီလ ဆိုတာ တမင္တကာ အားထုတ္ရတဲ့ စရဏလုပ္ငန္းပါ။ လုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမည့္ လုပ္ငန္းျဖစ္ ပါတယ္။


(၄၃) ေနာက္ ဥပမာတစ္ခုက မိမိစားမယ့္ အစားအစာေတြေပၚမွာ ပ႐ြက္ဆိတ္ ေတြတက္ေနတယ္ ဆုိပါေတာ့။ စိတ္ကလဲ မေက်မနပ္ျဖစ္ေနတယ္။ အလြယ္ဆုံးနည္းက ဒီပ႐ြက္ဆိတ္ ေတြ ေသေသ ရွင္ရွင္ လက္ႏွင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အဝတ္ႏွင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ပြတ္တုိက္ႀကိတ္ေခ် ဖယ္႐ွားပစ္တာဟာ အလြယ္ဆုံး၊ မပင္ပမ္းတဲ့နည္းပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီေနရာမွာ ဝါရိတၱသီလ ေဆာက္တည္တယ္ဆုိတာက ဘယ္ေလာက္ပဲ သတ္ခ်င္စိတ္ျဖစ္ျဖစ္၊ ပ႐ြက္ဆိတ္သတ္လုိ ့လဲ သာမာန္လူက ေဝဖန္မွာ မဟုတ္ သတ္ဖို ့အေျခအေန ကလဲ ေပးေနတယ္၊ ဒါေပမယ့္ မသတ္ဘူး၊ သတ္ခ်င္တဲ့စိတ္ ေရစုံေမ်ာတဲ့ ေနာက္မလုိက္ေတာ့ဘဲ တမင္တကာ ဆန္တက္ ဆန္ ့က်င္လုိက္တယ္။ ေဘးလူသိၿပီး ကဲ့ရဲ ့မွာ စိုးရိမ္လို ့မသတ္တာ မဟုတ္ဘဲ ကံ၊ ကံ၏အက်ဳိးကို ယုံၾကည္လုိ ့“အေတြ ့“ မွာ ေစာင့္စည္းႏိုင္တာကို (ဝါရိတၱသီလ) လုိ ့ ေခၚပါတယ္။ က်ဴးလြန္ဖို ့ရန္ အေျခအေန မေပးလို ့မက်ဴးလြန္တာ မဟုတ္ဘဲ က်ဴးလြန္ဖုိ ့ရန္ အေျခအေန ေပးေနပါလ်က္ မက်ဴးလြန္မိေအာင္ ေစာင့္ထိမ္းရတာ၊ ေ႐ွာင္ရတာကို ဝါရိတၱသီလ လို ့ ေခၚပါတယ္။ စာရိတၱသီလ ကိုလဲ အထက္ကတင္ျပတာေတြကို ေျပာင္းျပန္ထား နားလည္သေဘာ ေပါက္ပါ။


(၄၄) မ်ားေသာအားျဖင့္ ျဖစ္တတ္တာက တစ္ဖက္သားကို ကဲ့ရဲ့အျပစ္ေျပာတဲ့ ေနရာမွာ က်ဴးလြန္ တတ္တာမ်ား ပါတယ္။ တစ္ဖက္သား ဘယ္ေလာက္ပဲ နစ္နာ၊ နစ္နာ အျပစ္အနာအဆာ ေတြကို အႏွစ္အသား ယူၿပီး ေဖၚထုတ္၊ ေျပာဆုိ၊ ေဝဖန္တာေတြကိုလည္း ေတြ ့ရပါတယ္၊ စကားဝုိင္းဖြဲ ့ ေျပာတဲ့ ေနရာမွာ ဒီ ပုဂၢိဳလ္ကို အမ်ားကဝိုင္းၿပီး ေဝဖန္၊ အျပစ္အနာအဆာ ေတြေဖၚထုတ္ ေျပာဆို ေနတဲ့ အခါ အမ်ားက ဒီလုိေျပာေနေတာ့ ဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ့ မေကာင္းေၾကာင္းကို မိမိဝင္ေျပာဖို ့ရန္ အေျခ အေနေပးေနၿပီ။ မိမိက ဝင္ၿပီး ေျပာလုိ ့လဲ ေဘးလူက အျပစ္မတင္ပါ။ ဒီလုိ ဝစီဒုစ႐ုိက္က်ဴးလြန္ ဖို ့ရန္ အေျခအေနေတြေပး ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ မိမိကပါ စကားေရစီးေၾကာင္းထဲ ေမ်ာပါသြား တတ္ပါတယ္။ ဝါရိတၱသီလ ဆိုတာ ဒီလုိအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ေဆာက္တည္ရမွာပါ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေစာင့္စည္း ေရွာင္ၾကဥ္ကို အားမထုတ္ဘဲ ေရစုန္စီးေၾကာင္းထဲ ေမ်ာပါသြားတာမ်ားပါတယ္။ ပါဏာတိပါတ၊ အဒိႏၷဒါန၊ ကာေမသုမိစၦာစာရ ဆုိတဲ့ ဒုစ႐ိုက္ကံ အရာေတြမွာလဲ ဒီအတိုင္းပါပဲ။ ဘယ္သူမွ် မသိဘူးထင္လ်င္ ဒီကံသုံးပါးကို က်ဴးလြန္တတ္ပါတယ္။ ကာေမသု မိစၦာစာရ ဒုစ႐ိုက္ ကံက်ေတာ့ ဘယ္သူမွ် မသိဘူးထင္လ်င္၊ တစ္ဖက္က သေဘာတူ စိတ္ပါေနလ်င္ က်ဴးလြန္မိတတ္ ပါတယ္။ ယခု ေဇာက္ခ် တင္ျပလုိတာက ဘယ္ေလာက္ပဲ က်ဴးလြန္ဖုိ ့ အေျခအေနေပးေန၊ ေပးေန - ဝါရိတၱသီလဆိုတာ က်ဴးလြန္လုိတဲ့ စိတ္ကို ဆန္ ့က်င္ဖီလာ လုပ္တဲ့စိတ္ရဲ့ အားထုတ္မွဳကို သဒၶါ႐ွိ႐ွိ ဝီရိယ႐ွိ႐ွိ၊ သမာဓိ႐ွိ႐ွိ၊ ပညာ႐ိွ႐ိွ၊ အားထုတ္ ေဆာက္တည္ျခင္းကို ဝါရိတၱသီလ ေဆာက္တည္အား ထုတ္တယ္လုိ ့ေခၚပါတယ္။ ဒီလို ေဆာက္တည္တဲ့ အားထုတ္မွဳအက်င့္ (စရဏ) ဟာ မ်က္ကန္းေတာ တုိးျပဳလုပ္တာ မဟုတ္ဘဲ၊ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိဥာဏ္၊ ကို မွီၿပီးမွျဖစ္ ေပၚလာတဲ့ အက်င့္စရဏ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဥာဏ္ယွဥ္တဲ့ ဥာဏသမၸယုတ္ အက်င့္ျဖစ္ ေနတဲ့ အတြက္ “မဟာကုသိုလ္ ဥာဏသမၸယုတ္“ စိတ္ျဖစ္ေနပါတယ္။


(၄၅) ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိဥာဏ္ ႏွင့္ ပတ္သက္လို ့ယခုဒီစာကို ေရးေနသူ၏ အျမင္ကို တင္ျပခ်င္ပါေသးတယ္။ ယခု တင္ျပမွာက ဘုရား႐ွင္ေဟာေတာ္မူတဲ့ သုတၱန္ေဒသနာေတြကို ေလ့လာ ဖတ္႐ွဴၿပီး၊ စာေရးသူ၏ ကိုယ္ပိုင္ ေကာက္ခ်က္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားနယ္ပယ္ ကို အစျပဳၿပီး ဝင္လာတဲ့ အခါမွာ နားႏွင့္မဆန္ ့ေအာင္ ၾကားခဲ့ရတာက ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိဥာဏ္ ဆိုတာ ဘုရားမပြင့္ခင္ကလဲ႐ိွတယ္။ ယခုမွမ႐ိွတာ မဟုတ္ဘူး၊ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိ ဆိုတာ ကံလမ္း၊ ဥာဏ္လမ္း မဟုတ္ဘူး၊ ဘုရားက ကံလမ္းကို အားမေပးဘူး၊ ဥာဏ္လမ္းကို သာ အားေပးတာ၊ ဒါ ေၾကာင့္ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိဥာဏ္ကို ဦးစားေပးၿပီး အခ်ိန္ကုန္ခံဖို ့ မလိုဘူးလုိ ့နားႏွင့္ မဆန္ ့ ေအာင္ၾကားခဲ့ရပါတယ္။ အစကေတာ့ လက္ခံမိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာသူေတာ္ေကာင္း တုိ ့ကို ဆည္းကပ္မိတဲ့အတြက္ ခံယူခ်က္ ေျပာင္းသြားပါတယ္။


(၄၆) ဆရာသူေတာ္ေကာင္းေတြ ဆုံးမတုိကတြန္း ၫႊန္ၾကားတဲ့ အတြက္ ပိဋကတ္ေတာ္ ျမန္မာျပန္ သုတၱန္တရားေတာ္ကို အေလးဂ႐ုျပဳၿပီး ဖတ္႐ွဳေလ့လာလုိက္တဲ့ အခါ စဥ္းစားစရာ ေတြထြက္ေပၚလာ ပါတယ္။ ဘယ္လုိစဥ္းစား မိသလဲဆိုေတာ့ ကမၼႆကတာ သမၼဒိ႒ိဥာဏ္ဆိုတာ သာသနာပ ကာလ မွာ႐ွိတယ္ဆိုတဲ့ စကားမွာ သာသနာပ ကာလမွာ႐ွိႏိုင္သလား၊ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူၿပီးမွ ဘုရားသာသနာ အတြင္းမွာသာ႐ိွ ႏိုင္သလားလို ့- စဥ္းစားၾကည့္လုိက္ေတာ့ သမၼာဒိ႒ိဥာဏ္ဆိုတာ သာသနာပမွာ မ႐ွိ ႏိုင္၊ သာသနာတြင္း စကားသာ ျဖစ္ႏိုင္သည္ ဆိုတဲ့ အေျဖရလာပါတယ္။ (သာသနာတြင္းမွာသာ႐ွိ ႏိုင္၏။)


(၄၇) ဒါေလာက္ႏွင့္ ရပ္မေနဘဲ ဆရာသူေတာ္ေကာင္း (သပၸဴရိသ) ေတြၫႊန္ၾကားတိုက္တြန္း တဲ့ အတိုင္း သုတၱန္ေဒသနာေတာ္ ေတြကို ဖတ္႐ွဳေလ့လာလုိက္တဲ့ အခါ ပရိဗိုဇ္တို ့ဟာ ကံႏွင့္ကံ၏ အက်ိဳးကို ယုံၾကည္ၾကတာကို ေတြ ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို ့ရဲ့ ကံႏွင့္ကံ၏ အက်ိဳးေပၚမွာ ျမင္ျခင္း ယူျခင္းဟာ သမၼာဒိ႒ိ မထိုက္တာကိုလာေတြ ့ရပါတယ္။


(၄၈) အခ်ိဳ ့ေသာ သာသနာပ ပရဗိုဇ္ေတြဟာ မေကာင္းကံျပဳလ်င္ မေကာင္းက်ိဳးသက္ေရာက္တယ္ ၊ ေကာင္းကံျပဳလ်င္ ေကာင္းက်ိဳးသက္ေရာက္တယ္ဆုိတာ လက္ခံယုံၾကည္ၾက ပါတယ္။ အေၾကာင္း အက်ိဳးကို လက္ခံၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို ့လက္ခံပုံ လက္ခံနည္းက ထာဝရတန္ခိုး႐ွင္ ဖန္ဆင္း႐ွင္ႀကီးကို ေနာက္ခံထား လက္ခံယုံၾကည္ ေနၾကတဲ့အတြက္ ဘုရား႐ွင္ဆုံးမေတာ္မူတဲ့ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိဥာဏ္ ႏွင္ တျခားစီျဖစ္ေနပါတယ္။ သူတုိ ့လက္ခံပုံက မေကာင္းကံေၾကာင့္ မေကာင္းက်ိဳး ျဖစ္တယ္ဆိုတာ တူမလုိလုိႏွင့္ ကံကို ထာဝရျဖစ္တဲ့ အနႏၱတန္ခိုး႐ွင္ႀကီးက မႀကိဳက္တဲ့ အတြက္ ထိုသူကို ဒဏ္ခတ္သည့္ အေနႏွင့္ မေကာင္းႀကိဳးကို ျဖစ္ေစ၏။ ဒီလိုျမင္ ဒီလုိယူတဲ့ အယူဟာ သမၼာဒိ႒ိ အျမင္အယူမ်ိဳး မဟုတ္ - (ဣႆရ နိမၼာန မိစၦာဒိ႒ိ) အျမင္အယူမ်ိဳး ျဖစ္သည့္ အတြက္ အေၾကာင္းအက်ိဳး (၀ါ) ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳးကို လက္ခံယုံၾကည္ ေသာ္လည္း သမၼာဒိ႒ိ အျမင္အယူ မဟုတ္ မိစၦာဒိ႒ိ အျမင္အယူ ထဲ က်ေရာက္ေနပါတယ္။


(၄၉) ေနာက္ - အခ်ိဳ ့ေသာ ပရဗိုဇ္မ်ား ႐ွိပါေသးတယ္။ ၎တို ့က စ်ာန္သမာပတ္ အဘိၫာန္ ေတြရတယ္။ တစ္သက္လုံး ေကာင္းတာ လုပ္တဲ့ သူေတြကို ၎တို ့ျမင္တယ္။ ထိုသူေတြ တစ္သက္လုံး ေကာင္းတာေတြ လုပ္ၿပီး ေသတဲ့ အခါ ထုိပရဗိုဇ္ေတြက သူတုိ ့ရ႐ွိထားတဲ့ ဒိဗၺစကၡဳ အဘိၫာန္ႏွင့္ ၾကည့္ တဲ့အခါ အခ်ိဳ ့နတ္ဘုံသို ့ ေရာက္ေနၾကတာကို ေတြ ့ရတယ္။ ဒီလုိ ေတြ ့ရေတာ့ ထိုပရဗိုဇ္ ေတြက ဘယ္လုိေျပာသလဲ ဆုိလ်င္ “အခ်င္းတို ့- ကံ၊ ကံ၏အကိ်ဳး ဆိုတာ မွန္ေပတယ္၊ ယခု ဤတစ္သက္လုံး ေကာင္းတာေတြ လုပ္ခဲ့သူ၊ ေသသြားတဲ့အခါ နတ္ျပည္ေရာက္တာကို ငါကုိယ္ တိုင္ ဒိဗၺစကၡဳဥာဏ္ ျဖင့္ျမင္ရ၏“ ။ ထိုအခါ ဘုရား႐ွင္က ေကာင္းတာတစ္သက္လုံးျပဳတဲ့ သူနတ္ျပည္ ေရာက္တယ္ ဆိုတာ လက္ခံတယ္၊ ခြင့္ျပဳတယ္ေတာ္မူပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီပရဗိုဇ္က ျမင္တာကို ျမင္တဲ့အတုိင္း ေျပာ႐ုံသာမကဘဲ ေကာက္ခ်က္ခ်လုိကေသးတာက “…ဒါေၾကာင့္ ေကာင္းတာျပဳသူ အားလုံးတုိ ့ဟာ ေသလ်င္ နတ္ျပည္သို ့အားလုံးေရာက္ၾက၏“ လို ့ေကာက္ခ်က္ခ်ပါတယ္။ ဒါကို ဘုရား႐ွင္က “ငါ ခြင့္မျပဳ“ လို ့ပယ္ျမစ္ေတာ္မူပါတယ္။ ေသခါနီး အာသႏၷကံကို မ်က္ကြယ္ျပဳ ေက်ာခိုင္းၿပီး ဝါးလုံးသိမ္း ေကာက္ခ်က္ခ်တာကို ဘုရားက လက္မခံ၊ ခြင့္မျပဳပါ၊ အစြန္းေတြ ၿငိေနပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သမၼာဒိ႒ိ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဘုရား႐ွင္ မိန္ ့ဆိုေသးတာက ဒီကံႏွင့္ ကံ၏ အက်ိဳးအရာဟာ ဘုရား႐ွင္တုိ ့ရဲ့ အရာသာျဖစ္တယ္၊ သဗၺၫဳတဥာဏ္ေတာ္ အရာသာျဖစ္တယ္။ သာဝက ဥာဏ္အရာမဟုတ္။ (ကမၼဝိပါက အစိႏၱေယာ) လို ့မိန္ ့ေတာ္မူပါတယ္။


(၅၀) ဒီေနရာမွာ နားလည္သေဘာေပါက္ရမွာက တစ္သက္လုံးေကာင္းတာေတြ လုပ္ၿပီး ေသတဲ့အခါ ဧကန္မုခ် နတ္ျပည္ေရာက္လိမ့္မယ္ ဆိုတဲ့အယူကို ဘုရား႐ွင္ ခြင့္မျပဳဘူးဆိုတာ တစ္ခ်က္။


(၅၁) ေနာက္တစ္ခ်က္ အခ်ိဳ ့ပရဗိုဇ္ေတြက်ေတာ့ တစ္သက္လုံး ေကာင္းကံကုသိုလ္လုပ္ခဲ့တဲ့သူ ေသေတာ့ ငရဲျပည္သို ့က်ေရာက္တာကို ဒိဗၺစကၡဳအဘိဥာဏ္ျဖင့္ျမင္တယ္။ ျမင္တဲ့အတိုင္း ေျပာတာကို ဘုရား႐ွင္က ခြင့္ျပဳတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီပရဗိုဇ္ေကာက္ခ်က္ခ်တာက “အခ်င္းတုိ ့ကံႏွင့္ ကံ၏အက်ိဳးဆို တာ မဟုတ္ႏိုင္၊ ယခု ငါသည္ တစ္သက္လုံးေကာင္းကံလုပ္ခဲ့သူ ေသတဲ့အခါ ငရဲျပည္သို ့က်တာကို ဒိဗၺစကၡဳအဘိဥာဏ္ျဖင့္ ကိုယ္တုိင္ျမင္ရတယ္။ “(သူကိုယ္တိုင္ ဒိဗၺစကၡဳအဘိဥာဏ္ျဖင့္ ျမင္တာကို ဘုရား႐ွင္က ခြင့္ျပဳတယ္)“ ဒါေပမယ့္ ကံႏွင့္ကံ၏အက်ိဳးဆိုတာမ႐ွိ၊ တစ္သက္လုံး ေကာင္းတာလုပ္သူ အားလုံးတုိ ့သည္ ေသလြန္ၿပီးေနာက္ ငရဲျပည္သို ့ေရာက္ၾကသည္ဆိုတာကို ဘုရား႐ွင္ ခြင့္ျပဳေတာ္ မမူ။ ကံႏွင့္ကံ၏အက်ဳိးမ႐ွိဆိုတဲ့ စကားကို ပယ္ေတာ္မူၿပီး ဝါးလုံးသိမ္း ထင္မိထင္ရာ ေကာက္ခ်က္ခ် တာကို ဘုရား႐ွင္ ခြင့္မျပဳ၊ ပယ္ေတာ္မူပါတယ္။


(၅၂) ယခုတင္ျပေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို အေသးစိတ္သိလုိလ်င္ ဥပရိပဏၰာသ ပါဠိေတာ္ “မဟာကမၼ ဝိဘဂၤသုတ္“ (ျမန္မာျပန္) စာမ်က္ႏွာ (၂၅၂) မွာၾကည့္ပါ။ ဒီသုတၱန္ကို အေလးျပဳၿပီး အေသးစိတ္ဖတ္လ်င္ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိဆိုတာ ဘုရား႐ွင္ ပြင့္ေတာ္မူမွ႐ွိလာတဲ့ တရားျဖစ္ ေၾကာင္း၊ သာသနာပမွာ မ႐ွိႏိင္ေၾကာင္းဆိုတာ ထင္႐ွားသိသာလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။


(၅၃) တရားေတာ္ကို ႏွဳိက္ႏွိဳက္ခၽြတ္ခၽြတ္ ေလ့လာေလေလ၊ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိဥာဏ္ႀကီးကုိ ေပါ့ေပါ ့တန္တန္ သေဘာမထားသင့္ေလ ဆိုတာပို၍ သိသာထင္႐ွားလာပါတယ္။ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိဥာဏ္ဆိုတာ မဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္သို ့ဆိုက္ေရာက္ဖို ့ရန္ အေျခခံတရားျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လဲ မဟာဝဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္မွာ ဘုရား႐ွင္က “ေျဖာင့္မွန္ေသာ အယူႏွင့္ ေကာင္းစြာစင္ၾကယ္ေသာ သီလကိုမွီ၍၊ သီလ၌တည္၍ သတိပဌာန္ကို ပြားမ်ားေလ့လာ“ လို ့ ဗာဟီရရဟန္းႏွင့္ ဥတၱိယရဟန္းတို ့ ကို ၫႊန္ၾကားဆုံးမေတာ္မူတာပါ။

(ကံႏွင့္ကံ၏အက်ဳိး - ပထမပိုင္း - ဤတြင္ၿပီး၏)

ဦးဝင္းေဖ (မႏၱေလး)

၂၉ - ၅ - ၁၉၉၄


ေစတနာဟံ ဘိကၡေဝ ကမၼံဝဒါမိ

ေစတယိတြာ ကမၼံ ကေရာတိ

ကာေယန ဝါစာယ မႏုႆ။

(ဆကၠနိပါတ္ - အဂၤုတၳိဳရ္ ပါဠိေတာ္)

ေစတနာကို ကံဟု ငါဘုရားေဟာ၏။

ယင္း ေစတနာ၏ ေစ့ေဆာ္စီရင္မႉ

ျဖင့္ ကိုယ္ႏွဳတ္တုိ ့လွဳပ္႐ွား ေျပာဆိုျခင္း

အမႉတို ့ကိုျပဳ၏။



No comments:

Post a Comment